Veelgestelde vragen (FAQ)


Account

Mijn inlogaccount werkt niet meer

In de nieuwe webwinkel werkt uw oude VAPRO inlog niet meer. U moet daarom eerst een nieuw account aanvragen. Bij een volgend bezoek logt u in met de door u ingevulde inloggegevens.

Ik heb problemen met het aanmaken van mijn account, kan ik hulp krijgen?

Als u de webwinkel voor de eerste keer bezoekt, kunt u een nieuw account aanmaken. Bij een volgend bezoek logt u in met de door u ingevulde inloggegevens. Mocht u toch onverhoopt problemen ondervinden met het aanmaken van een nieuw account of met inloggen, neem dan contact op met de VAPRO klantenservice:
klantenservice-vapro@webedu.nl
Telefoon: 071 - 711 43 19

Hoe lang duurt het activeren van mijn account?

Uw account wordt binnen 1 werkdag geactiveerd, zodat u uw bestelling kunt plaatsen. Mocht u problemen ondervinden, neem dan contact op met de VAPRO klantenservice.

Bij het aanmelden zijn er verkeerde gegevens ingevuld, kunnen deze nog worden gewijzigd?

Uw gegevens kunt u te allen tijde veranderen. Dit kan na het inloggen via de knop 'Mijn account'. U kunt echter niet de factuurgegevens wijzigen, hiervoor kunt u contact opnemen met de VAPRO klantenservice.

Is het mogelijk om de status van de bestelling volgen?

Na het inloggen kunt u de status van uw bestelling volgen door de te klikken op 'mijn bestellingen'.

Kan ik mijn account verwijderen?

Nee, uw account kan niet door u verwijderd worden. Mocht u onder een ander account voortaan willen inloggen, dan kunt u het beste eerst met onze klantenservice contact opnemen via klantenservice-vapro@webedu.nl


Bestellen

Als ik een bestellijst open lijkt hij leeg. Wat is er aan de hand?

Sommige bestellijsten zijn opgedeeld in categorieën om het bestellen te vergemakkelijken. U vind de artikelen door de juiste subcategorie aan te klikken.

Hoe kan ik mijn eigen, bedrijfsspecifieke materialen bestellen?

Indien er bedrijfsspecifieke materialen voor u zijn ontwikkeld, dan vind u deze in het linkermenu van de bestelcategorieën. In deze categorie vind u onder uw bedrijfsnaam alle ontwikkelde artikelen. Heeft u bedrijfsspecifieke materialen, maar ziet u deze nog niet staan in uw bestelaccount? Neem dan contact op met de VAPRO klantenservice.

Hoe kan ik een maatwerk-map bestellen?

U kunt uw eigen lesmateriaal op maat laten maken met VAPRO Select. Lees hier meer over Vapro Select of neem contact op via leermiddelen@vapro.nl

Hoe kan ik een bestelling onder een inkoopnummer plaatsen?

Als u uw bestelling plaatst krijgt u een invulvakje met ‘referentie’. Hierin kunt u uw inkoopnummer vermelden. Dit nummer verschijnt vervolgens op uw bestelling.

Hoe kan ik opmerkingen doorgeven die op de pakbon getoond moeten worden?

Als u aanvullende informatie op de pakbon getoond wilt hebben, dan kunt u deze informatie toevoegen in het opmerkingenveld van de bestelling.

Opmerkingveld

Bij uw bestelling is het mogelijk om in het opmerkingenveld extra informatie te plaatsen. Deze informatie is alleen bedoeld voor uzelf. Doordat uw bestelling via een volautomatisch proces verloopt, worden deze opmerkingen niet gezien. Als u extra informatie of een extra wens ten aanzien van uw bestelling heeft, dient u 'speciale vraag' aan te klikken. Door dit te doen wordt uw bestelling 'on hold' gezet en kijkt de klantenservice welke vraag aan de bestelling is gekoppeld.

Worden er verzendkosten berekend bij mijn bestelling?

Bij elke bestelling worden verzendkosten in rekening gebracht. Deze kosten worden getoond als u uw bestelling plaatst en worden tevens op de bestelbevestiging weergegeven.

Kan ik op een eenvoudige manier dezelfde bestelling voor meerdere kandidaten bestellen?

U plaatst de bestelling voor de eerste kandidaat. Vervolgens klikt u op ‘Mijn bestellingen’. U ziet een overzicht van alle bestellingen die u eerder heeft geplaatst.
- U klikt op de bestelling die u net heeft geplaatst. U ziet de inhoud van de bestelling.
- Klik op ‘Opnieuw bestellen’. De bestelling komt in de winkelwagen. U kunt eventueel nog andere artikelen toevoegen of verwijderen of de aantallen aanpassen.
- Klik vervolgens op ‘Volgende’. Indien u dit wenst, kunt u nu een ander afleveradres invullen of andere gegevens wijzigen.
- Klik op ‘Volgende ‘ om de bestelling af te ronden.

Kan ik een bestelling tijdelijk opslaan? Kan ik een wensenlijst maken en opslaan?

U kunt uw winkelmandje met daarin de artikelen bewaren tot een later moment.
U kunt dat doen door in uw winkelmandje te kiezen voor de optie ‘Opslaan als wensenlijst’.
Het is zelfs mogelijk meerdere wensenlijsten op te slaan en beheren.
Als u een wensenlijst heeft aangemaakt dan kunt u deze terugvinden door bovenaan in de bestelsite, in de grijze balk, op de knop ‘wensenlijst’ te klikken. Heeft u meerdere wensenlijsten opgeslagen dan krijgt u daar een overzicht van te zien en kunt u een keuze maken welke u wilt openen. Heeft u maar één wensenlijst aangemaakt, dan wordt die meteen na het klikken op de knop ‘wensenlijst ‘ getoond.
Eenmaal in de wensenlijst kunt u onderaan het overzicht kiezen om de wensenlijst terug te plaatsen in een winkelmandje, of bovenaan het overzicht om de wensenlijst te verwijderen.


Betalen

Op welke manier kan er betaald worden?

Bestelt u namens een school of organisatie dan kan de betaling plaatsvinden via een factuur of iDeal. Bestelt u als Particulier, dan dient u vooraf te betalen via iDeal.

De betaling via iDeal is mislukt, is het mogelijk om de bestelling alsnog te betalen?

Na het inloggen op de bestelsite klikt u op 'mijn bestellingen' en vervolgens op het desbetreffende bestelnummer. Vanuit deze pagina kunt u alsnog de betaling voldoen.

Hoe kan ik mijn facturen voortaan digitaal ontvangen?

Als u een mail stuurt naar de klantenservice (klantenservice-vapro@webedu.nl), dan geven wij dit aan in uw account en ontvangt u in het vervolg de factuur via de email.


Aflevering

Binnen welke termijn wordt mijn bestelling geleverd?

Uw bestelling wordt na 7 werkdagen bij u afgeleverd, gerekend vanaf de eerstvolgende werkdag.

Kan ik mijn afleveradres wijzigen?

Als u uw afleveradres permanent wil wijzigen, dan kan dit onder ‘ mijn account’. Wijzigt u hier uw gegevens, dan worden deze opgeslagen en worden alle bestellingen naar het hier opgegeven adres verstuurd. Wilt u een afleveradres voor een bepaalde bestelling wijzigen, dan doet u dit bij de bestelling zelf in het overzicht dat u ziet na het plaatsen van uw bestelling. Een volgende bestelling wordt dan weer op het (eerst afgegeven) standaard adres afgeleverd.

Bestellingen vanuit landen buiten Europa

Als u een bestelling plaatst en wilt laten sturen naar een land buiten Europa zal de verzending standaard per boot geschieden. De levertijd zal dan ca. 2 tot 3 weken zijn. Indien u uw materialen sneller geleverd wilt hebben kunt u contact opnemen met onze klantenservice. Zij kunnen ervoor zorgen dat uw bestelling per vliegtuig verzonden wordt. De extra kosten hiervoor worden van te voren aan u gemeld.


Nazorg

Is het mogelijk om de status van de bestelling volgen?

Na het inloggen kunt u de status van uw bestelling volgen door de te klikken op 'mijn bestellingen'.

Is het mogelijk een bestelling te annuleren?

Het is alleen mogelijk om een bestelling te annuleren als deze nog niet in productie is genomen. U kunt de status van uw bestelling volgen door na het inloggen te klikken op 'mijn bestellingen'.

Is het mogelijk een bestelling te retourneren?

De uitgaven worden niet vanuit voorraad verstuurd, maar 'on demand' gedrukt en verzonden. 'On Demand' is een volledig geautomatiseerd proces en houdt in dat elke bestelling direct speciaal voor de betrokken besteller wordt geproduceerd. Retourneren is derhalve na het plaatsen van de bestelling niet meer mogelijk. Als de publicatie beschadigd is of anderszins niet goed, dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice. Wij lossen het probleem dan snel voor u op.

Uw zending is niet in orde

Is uw zendig beschadigd, incompleet of komen de artikelen niet overeen met wat er op de pakbon staat, neemt u dan contact op met de klantenservice. Noteert u ook de naam of het nummer dat op de controlesticker staat en geeft u dit door aan de klantenservice, dan wordt het probleem zo spoedig mogelijk voor u opgelost.



Mocht u op deze pagina uw vraag niet terug vinden, neem dan contact op met de VAPRO klantenservice

E klantenservice-vapro@webedu.nl
T 071 - 711 43 19